בג"צ: נתניהו לא יכול לעצור את העבודות ברכבת בשבת

העתירה: "שלא להידרש לכל הוראה בנוגע לעבודות התשתית והתחזוקה של הרכבת אשר ניתנו לה על ידי ראש הממשלה וזאת עד להכרעה סופית בעתירה"
איתי גדסי 2 Comment on בג"צ: נתניהו לא יכול לעצור את העבודות ברכבת בשבת

צו ביניים ניתן לפני זמן קצר, בעניין ההוראה שניתנה על ידי ראש הממשלה להפסיק את כל עבודות התשתית ברכבת. בג"צ קובע כי הוראת נתניהו בטלה

ניגוד עניינים מובהק | אולם בג"ץ צילום: בעריש פילמר
העתירה: "שלא להידרש לכל הוראה בנוגע לעבודות התשתית והתחזוקה של הרכבת אשר ניתנו לה על ידי ראש הממשלה וזאת עד להכרעה סופית בעתירה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בג"צ פסק לפני זמן קצר בעתירת יו"ר מרצ זהבה גלאון נגד ראש הממשלה. וקבע כי ראש הממשלה נתניהו לא יכול לתת הוראה לעצור את העבודות לאחר שניתן להן היתר עבודה בשבת.

ביסוד העתירה, הוראה שניתנה על ידי ראש הממשלה ביום שישי, 2.9.2016, סמוך לפני כניסת השבת האחרונה, המורה לרכבת ישראל להפסיק את כל עבודות התשתית והתחזוקה המתוכננות לסוף השבוע.

בג"צ התבקש לקבוע כי הוראה זו של רה"מ נתניהו ניתנה בחוסר סמכות ועל כן היא בטלה ומבוטלת. וכן התבקש ליתן צו ביניים המורה לרכבת ישראל "שלא להידרש לכל הוראה בנוגע לעבודות התשתית והתחזוקה של הרכבת אשר ניתנו לה על ידי ראש הממשלה וזאת עד להכרעה סופית בעתירה".

בג"צ פסק בעתירה כי נכון להיום הוראת ראש הממשלה לעצירת העבודות בטלה, עד לדיון או החלטה אחרת בבג"צ בנושא עבודות הרכבת.

יו״ר מרצ, זהבה גלאון, על צו ביניים שהוציא בית המשפט: ״מדובר בניצחון אדיר. בג״צ לא קיבל את הטענה עזת המצח של הפרקליטות שמדובר ב״נושא תיאורטי״, והוא מבקש לזמן דיון בהרכב בהקדם, כדי לקבל הסברים לגבי התנהגותו הבלתי חוקית בעליל של ראש הממשלה.״

גלאון הוסיפה: ״בית המשפט בצו ביניים קיבל את עמדתי שהוצגה לו באמצעות עוה"ד דפנה הולץ-לכנר במלואה עוד לפני קיום דיון בעתירה ונתן את צו הביניים שביקשתי.״



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בג"ץ אמר שזה לא בסמכות ביבי, תתפללו ששר התחבורה יחליט שאין עבודות רכבת בשבת